reklama

Poďme spolu šuľkať...

...policajné dieťa...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

..."mamiiii, ja ti nesmiem niečo povedaaať, noooo...ja viem jedno tajomstvoooo"... váľal sa drobec pred poslednými Vianocami popod stôl a skovával sa, aby sme ho náhodou nevideli, keď to tajomstvo bude prezradené... až mám chuť sem dať smajlíka, lebo toto prvé prezradenie tajomstva (neskôr povýšeného na policajné tajomstvo) vo mne vzbudzuje úsmev... "ja budem mať bračekaaa, nooo" a nesmelo vykukol spod stolíka na okolitých poslucháčov, či si ho niekto všíma...My sme reagovali na toho bračeka... Žeby nám niečo malý naplánoval skôr ako my o tom vieme? "No ale predsa my, nebudeme mať bábätko." "Nooo, ale ja budem mať bračekaaa". Všetci sme sa usmiali, ale nejak sme tomu nevenovali pozornosť, my sme bábätko v pláne nemali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takže poďte rátať so mnou. Prvá zmienka o bračekovi prišla pred Vianocami 2007. Od vtedy v pravidelných intervaloch pribúdali stále nové a nové tajomstvá. Intervalom bola vždy návšteva u tatina. A tak som sa postupne dozvedela, že vlastne detičky sa šulkajú z plastelíny (ako dobre, nemusela som 3 a pol ročnému dieťaťu ešte vysvetlovať reprodukčný proces), že nákupný vozík sa tlačí ako kočík s bračekom, a že tam pod pupkom kope ten braček ušulkaný z plastelíny a rôzne iné super nové poznatky.

Prešiel január, a už aj apríl a tieto super tajné novinky mi drobec servíroval nejak stále. Najskôr som zvolila metódu "nepočujem", potom "nepýtam sa" a tak rôzne, moc som sa tomu nevenovala, ale vždy som ho vypočula. Napríklad v škôlke som vysvetlovala, že to nie od nás bude braček z plastelíny. Čím väčší dôraz bol na pravidelných návštevách u tatina kladený na toto super tajné "policajné" tajomstvo, tým viac som o tom ja doma počúvala. Keď mi v máji po zhliadnutí budúcej mamičky plastelínového bračeka bolo jasné, že braček bude naozaj len z tej plastelíny, prestalo sa mi to všetko páčiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Musela som do toho už vstúpiť aj ja. Veď čo si v hlávke po takomto naservírovanom tajomstve môže drobec vytvoriť, keď už naozaj bude na ceste braček alebo sestrička? Čo taká plastelína môže urobiť s tým starším súrodencom? Viem, že je ťažké odhadnúť správnu chvíľu, kedy drobcom oznámiť, že budú mať súrodenca, a určite je ešte ťažšie vysvetľovať, ako sa to prihodí, ale určite nie je ťažké jednať aj s malým človiečikom férovo. Veľmi ma zarazil fakt, že niekto klame práve môje dieťa. Práve v tak zásadnej veci.

Dorátali sme sa k piatim mesiacom. K piatim mesiacom, čo niekto ťahá za nos a zavádza stvorenie, čo tomu všetkému ešte poriadne nerozumie po fyzickej stránke, no po tej citovej iste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Len by ma zaujímalo akej farby bola plastelína, z ktorej mal byť ten braček ušuľkaný. Možno zelená?

Martina Vieriková

Martina Vieriková

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

večne usmiata osôbka Zoznam autorových rubrík:  FOTOfarebné storySúkromnéNa vlastnej koži

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu