reklama

Proč bychom se netopili

aneb Vodácky průvodce pro Martinku...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu

V ťažších chvíľkach sa neustále vraciam k jednej milej malej a tým na prvý pohľad sympatickej knižočke od českého autora Zdeňka Šmída. Zdeněk Šmíd je preslávený svojou sériou "Proč bychom se...". Z tejto série ma doslova očarila prvá - Proč bychom se netopili aneb Vodácky průvodce pro Ofélii...

Čaro knižočky vytvárajú tri dejové línie vzájomne sa prelínajúce, ktoré ma vždy rozosmejú a prenesú niekde inde. Príbeh mladej dvojice popretkávaný rozprávaním o splavovaní českých riek jednou vodáckou partiou a to všetko je úplne geniálne doplnené vodáckymi rozprávkami, básničkami a pesničkami. Ako tak píšem mám chuť začať túto knihu čítať odznovu. Nech ju čítam aj stýkrát, vždy na stránkach nájdem niečo iné, ešte milšie alebo úsmevnejšie ako predtým.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kniha sa číta výborne, jedným dychom ju zvládnete za chvíľu a nechcete sa vytrhnúť z deja. A presne to isté človek prežíva aj pri samotnom splavovaní. Mám šťastie, že žijem v rodine, čo má vzťah k prírode, k športu a aj k veciam, o ktorých sa človek dočíta v tejto knižočke. Mám šťastie, že žijem aj v našom meste, kde máme pod nosom možnosť zažiť si také malé dobrodružstvo a la "Proč bychom se netopili". A mám šťastie, že mám okolo seba tak zlaté osôbky, ktoré mi zavolajú "zajtra ťa chceme na rafte, ideš s nami splavovať". Na rafte som nikdy ani nesedela, nie to ešte splavovať Váh alebo nebodaj "riečku" Belá. Ale to nikoho z usmiatej partie ľudí nezaujímalo. Dostala som najmenší neoprén, s neoprénovými botičkami, prilbu, vestu. Sadli sme do auta a šupky-hupky cca 30 km za Mikuláš proti prúdu Váhu. Navliekli sme sa do výstroje, dostali sme školenie, zvítali sme sa s duchom (samozrejme tak ako sa patrí - domácou slivovicou) sadli šiesti plus inštruktor do raftu a už sme boli na vode. V tom momente zo mňa opadol všetok strach z nového a nepoznaného. Tých 30 kilometrov dole Váhom bolo úžasných. Cítila som presne to isté, čo cítim, keď čítam stránku za stránkou v knihe od Zdeňka Šmída. Každým zabratím pádla som otáčala stranu za stranou. A boli sme v našom deji, ktorý bol pretkaný šťastnými úsmevmi a pohľadmi zamilovanej dvojice, príjemným rozprávaním a sledovaním prírody okolo. Úžasný pocit. Dole Váhom to bolo maximálne bezpečné s jemným pohojdávaním a so spokojnými úsmevmi pádlujúcich "vodákov". V rafte sme mali dve deti, čo hovorí o absolútnej bezpečnosti jazdy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keby nás dolu prúdom občas nevytrhli nejaké pohodené dvere alebo iný kus nábytku v rieke, tak človek vidí úplne nové miesta, ktoré z auta nevidí. Stokrát prejdenú trasu vidí z inej perspektívy. Po troch preneseniach raftu po brehu - po troch priehradach alebo lepšie povedané po troch elektrárňach sme sa dostali na miesto, kde sa Váh rozdeľuje na umelý kanál a na pokračovanie toho prírodného. Tu na tichom mieste sme sa mohli rozhodnúť, či vystúpime, alebo či si dáme posledných možno 500 metrov, na ktorých trénujú naši olympijskí víťazi a svetové špičky. My - celá posádka - unesení z predchádzajúcich kilometrov a dobrodružstva stále chtivejší, sme nik nevystúpili. Dostali sme poučenie od nášho inštruktora, ako prejsť bez prevrátenia a šli sme na to. Ešte aj teraz mám rovnako príjemný pocit. Záverečný úsek bol už pre mňa adrenalínovejší, ale o to úžasnejší. Sledovať penu vo vode a každú jednu skalu a tyčku, ktorej sa človek vyhne a pritom pádluje ako o život. Nádhera... Nedá sa to opísať, bolo by tu príliš veľa smajlíkov :)...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Knižočka a samotné splavovanie sú úžasné. Na rafte, pri pádlovaní sa zamilujete. Zamilujete sa do prírody, do vody, do ľudí, ktorí majú tie isté pocity ako vy. Teraz to neostane už len pri listovaní, teraz vždy keď sa bude dať, znovu naskočím na raft v tom smiešnom neoprénovom úbore.

...a my sme sa nevykúpali... kanál sme splavili v pohode a tých pár minút, čo to trvalo bolo úplne nádherných, životavzbudzujúcich... Takže čítajte alebo lepšie - splavujte!

Martina Vieriková

Martina Vieriková

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

večne usmiata osôbka Zoznam autorových rubrík:  FOTOfarebné storySúkromnéNa vlastnej koži

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu